Jag tror att man kan ha det öppet för allmänheten. Skillnaden mot "bovieran" är att detta är funktionsblandat och gynnas därmed av att allmänheten har tillgång till inomhusparken. Sen kan ju också en stor byggnad vara "genomtränglig"... Men jag håller med risken är ju att det blir genomträngligt på samma sätt som en galleria...
Men min tanke är att detta område behöver någon form av mötesplats, dit många människor drar sig, för att på sätt kunna levandegöra hela området mer än vad annars skulle vara möjligt...
Vad gäller en bilbro (dragen enligt kartan) vid strandbodgatan så tror jag stenhårt på det. Om man sedan minskar trafikmängden som fortsätter sjukhusvägen längs stadsträdgården (genom att reglera den med trafikljus) så tror jag att det kan bli riktigt bra. Då kan östra ågatans stråk förlängas med gåfartsgata ända ner till tullhuset. Munkgatan vid svandammen skulle också kunna bli en smalare gåfartsgata.
Sen vill jag säga att jag inte tycker att vägen över strandbodgatan bör ha så många filer - helst en i varje körriktning + eventuella buss/spårvagnsfiler.