Pelle Bergnéhr skrev:
Jag vet inte hur skogen ser ut just där men det finns tydligen en motionsslinga.
Oh, the noes! Den rödlistade arten motionsslinga. Jag tycker vi lägger planen på is tills vi hittat en nytt habitat för motionsslingan.
Sarkasm åsido, enligt en boende i området är det den "vackraste kullen i Nackareservatet" man ska bygga på. Jag skulle gissa på att det är den vackraste kullen inom x m från nuvarande bebyggelse, och att ny bebyggelse därmed öppnar upp för nya kullar och annat inom x m.
Jag minns det där ärendet lite grann och om jag får prata ur nattmössan så tror jag att jag mest kände en viss trötthet över ytterligare ett byggherrebeställt projekt utan större plan för områdets helhet. Men det är onekligen så att det är utanför Nackareservatet och jag önskar att man en gång för alla gjorde klart var gränsen går, på det här sättet:
I samband med det kunde man knyta ihop området lite bättre, med ett stråk som knyter ihop de olika armarna som nu sträcker sig mot reservatet. Det skulle öka närheten till naturen för alla.
Försökte jämka ett par kartor för att skissa hur jag menar, men får dem inte att stämma med varandra. Nån som kan länka till en bra karta som visar både reservatsgränsen och nuvarande bebyggelse och gatunät? Helst med höjdskillnader, eftersom området är lite topografiutmanat (vilket förstås ger ännu större potential).