Utskrift från www.yimby.se
....

> Städer

Skejtparken i Högdalen...

Profilbild
Adam Blomberg
28 Inlägg
Verkar äntligen bli av... http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=8..
Sådant här gör mig lycklig. Privata eldsjälar som driver igenom stora projekt, drivna av egen passion.
Mer sådant tack!
Senast ändrad 25 oktober 2008 13:01
Profilbild
Leonardo Frithunanthz
411 Inlägg
, Gick med: Oktober 2007
Adam Blomberg skrev:

Verkar äntligen bli av... http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=834230
Sådant här gör mig lycklig. Privata eldsjälar som driver igenom stora projekt, drivna av egen passion.
Mer sådant tack!

Äntligen! Det här har jag väntat länge på! Dags att fira!
Profilbild
Tore Kullgren
973 Inlägg
Privat och privat, det är Stockholms stad som står för hela budgeten på 30 miljoner. Fast det skulle å andra sidan bli dyrare för stan att låta bli.

http://blogg.dn.se/blogg/simassthlm/2008/09/30/va..

Jonna Sima tycker det är ett problem att staden satsar på en aktivitet som domineras av killar, men jag tycker hon gör ett tankefel. Könen är inte skapta av naturen för särskilda sporter - till exempel ansåg de flesta för 70 år sen att hästsport var det manligaste som fanns.

Senast ändrad 25 oktober 2008 13:02
Peter D
329 Inlägg
Hur menar du att det skulle bli dyrare att låta bli? Kan inte förtså att man lägger 30 miljoner på en obskyr sport som egentligen kan utföras på närmaste asfalts/betongbelagda yta (inget som det råder brist på direkt). Vad som behövs är fler gräsplaner.
Profilbild
Adam Blomberg
28 Inlägg
H G skrev:

Privat och privat, det är Stockholms stad som står för hela budgeten på 30 miljoner. Fast det skulle å andra sidan bli dyrare för stan att låta bli.

http://blogg.dn.se/blogg/simassthlm/2008/09/30/va..

Jonna Sima tycker det är ett problem att staden satsar på en aktivitet som domineras av killar, men jag tycker hon gör ett tankefel. Könen är inte skapta av naturen för särskilda sporter - till exempel ansåg de flesta för 70 år sen att hästsport var det manligaste som fanns.

Det kanske betalas av Stockholms stad men som jag har förstått det så är det Ants Neo och Sandström som drivit på projektet. Möjligtvis missuppfattade jag artikeln och kanske så jobbar dom båda som tjänstemän på Sthlms Stad?
Profilbild
Tore Kullgren
973 Inlägg
Jag tycker inte att det är någon bedrift att övertala staden att finansiera ett sportprojekt med skattemedel.

Det kan förstås vara ett vettigt projekt, men i så fall är det staden som ska hedras, och inte de här "vi har ju ingen lokal"-killarna.

Givetvis behövs sport- och fritidsanläggningar, och skateboard har inte fått några nämnvärda investeringar. Det skulle vara intressant att få se en utvärdering av hur mycket valuta för pengarna den här satsningen föräntas ge, jämfört med till exempel fotbollsplaner och ridhus. Även om det blir svårt att bedöma alla externeffekter - olyckor i parken, minskning av trafikolyckor på grund av minskat skejtande i trafiken, mindre läxläsning på grund av skejtande, mindre fylleri på grund av skejtande osv.

Senast ändrad 16 oktober 2009 17:42

> Städer
Skejtparken i Högdalen...

Samråd och Utställning i Stockholm
Detaljplaner som är på samråd eller utställning i Stockholms stad just nu:

Följ oss
Följ oss på twitter Gå med i YIMBY:s facebook-grupp Prenumerera på yimby:s RSS-feed

Om du stöder våra idéer, kom med bland YIMBY Stockholm:s 8636 medlemmar. Det tar bara ett par minuter och kostar inget.

OM YIMBY
YIMBY är ett partipolitiskt obundet nätverk öppet för alla stadsvänner.

Vi vill att Stockholm skall växa och utvecklas. Och vi vill att staden skall växa på rätt sätt. Vi vill ha mer tät blandstad - inte gles bilstad. Vi vill ha fler dynamiska levande stadsmiljöer - inte isolerade bostadsområden.

Tät blandstad är oerhört attraktiv, den ger ökad ekonomisk dynamik, den är gång-, cykel- och kollektivtrafikvänlig, den ger minskad bilism och den skyddar naturmark på landet från exploatering.

Trots det fortsätter man bygga likriktade, glesa och trista bostadsöar som kräver bilanvändning. Här finns uppenbarligen ett fel som måste rättas till.

YIMBY vill vara en positiv röst i stadsbyggnadsdebatten. En röst som istället för att säga nej istället säger ja. Och när utvecklingen går åt fel håll så presenterar vi ett alternativ istället. YIMBY ser inte stadens utveckling som ett problem, utan som en möjlighet. Vi bejakar att staden växer.
Vi blir glada över att få nya grannar och mer av den stad som vi vill bo i.

YIMBY kämpar för den urbana stadens upprättelse. Sluta bygga bostadsområden och förorter! Bygg stad istället.

YIMBY vill också att arkitekturen skall återfå sin förlorade roll i staden. Byggnader måste få synas och smyckas med intressant och utmanade arkitektur.

Mer information om oss
Gå med!

Om du har facebook kan du också gå med i vår grupp, "Stockholm är inte bullerbyn".

Spamanvändare?
15 December 2021 13:42 av Erik Westberg
Gratis illustrationsprogram?
11 Mars 2020 04:44 av Huai Chuan
Tumba Centrum
1 Mars 2020 18:38 av Mårten Landström
Samråd om lägenheter längs Bredängsvägen
1 Mars 2020 18:26 av Mårten Landström

@yimbysthlm på Twitter