Teres Lindberg (s):
"Barn ska kunna röra sig fritt. Det handlar om att anta den utmaningen"
-Kan de inte det i slutna innegårdar? I så fall... Ska man riva hela innerstaden eftersom den inte tillgodoser barnens behov enligt teres.
Maria Hannäs (v):
" Vi måste få ner antalet bilar och satsa på bilpoler. Det har vi i Björkhagen där jag bor och det är jättebra, sa Maria Hannäs."
-Kanske dags att även tänka på p-normen.
Jan Valeskog (s):
"Jag ska gå rakt på sak och det finns en hel del att oroa sig för i med flera tusen barn som ska flytta hit. Det handlar om ett mastodontprojekt med kraftig exploatering"
Oj det bor flera tusen barn i Vasastan (där Jan tidigare var ordförande i stadsdelsnämnden). Med den logiken borde han rekommendera alla dessa familjer att flytta därifrån.
"Cecilia Obermüller (mp)
tycker att ärendet var taffligt underbyggt. Hon är mycket negativ till höga hus på Norra station"
Hon har tidigare opponerat sig mot stad i Lindhagen. Man kan undra varför hon är miljöpartist öht.
Hon fortsätter:
"- Jag har inget emot höga hus i rätt lägen som i Kista och Värtan, men med tanke på att området ska däckas över kommer ett höghus att förändra silhuetten för hela Rödabergsområdet."
Detta med Kista och Värtan bör vi ta fasta på. Däremot så undrar man vad hon menar med att silhuetten förändras. Det är väl självklart att en stads silhuett ändras.
Eie Herlitz (mp)
"Man ska kunna ha odlingar mellan husen. Det är bra om människor kan skapa sin föda"
Varför ska det odlas i en stad och varför ska detta ske mellan husen och inte i innergårdarna. Denna kommentar förtjänar inte att kommenteras.
Det är uppseendeväckande vad våra politiker har för syn på staden. Är stad någonting förbjudet idag?