Nu, är det här 6 månader efter Jesper Halléns starttråd om utbyggnad av Cykelnätet i Göteborg.Nåväl, det kan väl ursäktas med att jag nyligen blev medlem.
Göteborgs Stad kommer att få KLIMP-pengar från Staten som, omfattar ett antal 10-tals miljoner kronor.
Men jag har fått veta av Ronnie Ljungh,på stadskansliet att KLIMP-pengarna
skall förbättra cykelnätet och förbindelser mellan existerande Gång-och cykelbanor.
-Jag har nämligen tidigare skrivit brev till Ronnie Ljungh om en idé med en asfalterad riktig Gång- och cykelbana (särskilt för cyklister)mellan Angeredsbron
och Jordfallsbron utmed E6:an eftersom hela Hisingen tillhör Göteborgs Stad.
Idag finns det ingen riktig Gång- och cykelbana mellan Angeredsbron och Jordfallsbrons brofäste på Hisingen.
Nyligen har jag skrivit brev (snigelbrev) till både kommunstyrelsen i Ale kommun samt till Göteborgs Energis styrelse (jag framlade ytterligare en idé till Göteborgs Energis styrelse i mitt brev)om att det ej finns någon riktig Gång-och cykelbana mellan Jordfallsbron och Angeredsbron utmed E6:an.
För det finns ju en riktig Gång- och cykelbana längsmed E6:an ända till Angeredsbron idag från göteborgshållet sett.
Nu, när banaväg byggs med dubbelspårig järnväg mellan Göteborg och Trollhättan och 4-filsväg mellan de två städerna.
Så kommer det att också byggas en riktig lokalväg mellan alla små samhällen i Ale kommun, något som jag har själv sett när jag har åkt till Nödinge för att se framväxten av dubbelspårig järnväg mellan Nödinge och Nol.
Denna kommande lokalväg mellan Nödinge och Nol (som jag har nu gått på ett antal gånger)så finns det en bred och fin riktig Gång- och cykelbana längsmed denna lokalväg.
-Jag skrev brev till Ale kommunstyrelse eftersom jag inser att jag som en liten kommuninvånare i Göteborg utan politiska kontakter i Göteborgs Stads kommunstyrelse inte kan få till stånd en riktig Gång-och cykelbana längsmed E6:an mellan Jordfallsbrons brofäste på Hisingen till Angeredsbron.
Utan att det har större tyngd om en närliggande kommuns kommunstyrelse önskar en riktig Gång- och cykelbana som gör att deras kommande cykelbana längsmed den nya lokalvägen kan få en vidare sträckning OM det anläggs en en riktig Gång- och cykelbana till Göteborg.
För idag är det så att om man vill cykla mot Kungälv eller mot Bohus eller Nödinge från Göteborg sett då måste man strax före Angeredsbron hitta vägen i Backa så att man kan cykla ut på den gamla E6:an för att på den cykla mot Kungälv.
Det är inte trafiksäkert att cykla på en smal lokalväg som gamla E6:an är idag
på samma lokalväg där bilister också kör.
En asfalterad Gång- och cykelbana mellan Angeredsbron och Jordfallsbron utmed E6:an är en felande länk som det är idag.