Ligger ute på samråd har jag för mig, det skall även visas upp ute på vårt lokala bibliotek eller stadskontor.
Och det som du nämner Olle stämmer säkert, Tuve är förstört för någon form av urbanisering. Det enda skulle vara att riva alla bostadshus/radhus för att börja om på nytt.
Men det jag tänker främst på är den förtätning som kommer ske här ute i periferin i framtiden, en mängd stadsdelar ska ju sammankopplas (Biskopsgården, Tuve, Backa och Kärra) och jag skulle iaf sett att Glöstorpsvägen som jag pratade om skulle snyggas upp lite... Den är ju liksom en port till torget, och jag hade gärna sett att man här hade något liknande detta:
http://rune-feldt.se/spvgbg/bild34.jpg
Alltså, detta är Hjalmar Brantingsgatan, och utmed denna finns småbutiker i bottenplan ändå gfram till Wieselgrensplatsen. Det är det jag hade velat se, en gata med publikt innehåll, sen torg.
Olle Jansson skrev:
Däremot har nog programförslagen i det stora hela en del goda poänger. Framförallt att Tuve skulle må bra av fler bostäder nära torget för att ge mer underlag till butikerna istället för fler grannskapsenheter ute i landskapet - men är inte det redan påbörjat? Nått skulle la i alla fall hända vid torget.
Jag tror det norra rödmarkerade området är tänkt att bli studentbostäder. Problemet med torget är också att det är vänt mot bilvägen, och skulle det inte skyltas så skulle nog få förstå att det är just ett sådant. Torget är förresten nyligen uppfräschat, och de flesta verksamheter har bytt lokaler..
Huruvida jag skall göra ett yttrande återstår att se, tänkte vänta lite och kika lite på planerna på tidigare nämnda bibliotek..
EDIT: svarade på citering
Senast ändrad 22 februari 2009 21:27