Erik, bra att ta upp det tunnelförslaget. Den tror jag också skulle vara en mycket kraftfull länk, och det är klart många fler som skulle ha daglig nytta av den förutom jag.
Någon som känner till om det finns begränsningar med geologi, bergtäckning, älvens djup med mera? Man tycker det borde vara berg rakt under från Stigberg/Masthugg till Lindholmen.
Den har också förekommit i K2020-diskussionerna officiellt vad jag vet.
Kan vi enas om att ha den som prioritering 1 när det gäller spårvägsutbyggnad?
Finns ju sedan flera andra sträckor och tunnlar som är klart möjliga att bygga ut för att ge stadsbana med delvis tunnelbana.
Som bekant ser jag ju hellre att resurser satsas på den utbyggnaden än den aktuella varianten av Västlänken, på tal om en ständigt aktuell
fråga...
Man kan vilja ha lågbroar också! Kanske kan vi även enas om att i huvudsak stå bakom den sträckning som SBK länge haft. För min del får den hellre gå lite nedströms casinot, dvs från Skeppsbron.
På Lindholmen Science Park (tidigare Navet) visas sedan i höstas en utställning som en KY-utbildning tagit fram.
De presenterar i datormodeller sina egna visioner för Älvstranden.
Bland annat finns en flytande gång/cykel/bilbro!
Den är ledad och tänkt att kunna flyttas efter behov över Elfven.
Till exempel nedströms Cityvarvet från Lindholmen och i vinklar över till Rosenlund.
Den lokalen är öppen för allmänheten åtminstone vardagar. Besök den gärna.
Senast ändrad 17 februari 2013 02:55