Marcus Bokvist skrev:
Intressant läsning, några frågor:
-För figuren där de nya delarna visas, kanske det kan vara värt att kanske ha andra färger än röd och mörkröd, det ärväldigt svårt at se skillnad
-Krokslättstunneln:Som alternativ till den, hur står sig att göra en tunnel av sträckan mellan Linneplatsen och Chalmers, som idag går i markplan? Det borde bli kortare och mer effektivt sluta cirkeln, eller hur? (Man skulle med en sådan lösning ändå kunna bygga delar av krokslättstuneln mellan guldheden och Lana vid ett senare skede)
-Har du räknat med kostnaden för stationer i kalkylen?
Hej Marcus!
tackar, att snygga till färger är definitivt ngt jag får ta med i nästa utgåva.
Att dra tunnel Linné till Chalmers är i sig en bra idé, som jag jag haft med i tidigare versioner av PLSK. Ett problem är var man ska gå vidare från Chalmers eftersom Chalmerstunnelns kapacitet inte klarar för många linjer, liksom vart de ska fortsätta efter Korsv.
Det blev lättare att få ihop helhet med Krokslättstunnel, men detta får givetvis studeras vidare.
Stationer, eller snarare enkla nedgångar till hållplatser under jord ska vara med i kostnaderna ( som är mer konsvervativa än tidigare och t ex Allélänken i CTH-rapport ).
/ Mikael