Det låter vettigt att använda sig av Valhalla vägen och köra in den mot värtan. Dock kan man ju fråga sig hur den ska sluta där. Det som är så underbart med projektet är att jag inte behöver tänka en sekund på förblindade natur "romantisister", nu om man då skulle vilja dra valhalla vägen över gärdet

Det fältet får mig att tänka på Sagan Om Ringen, när enterna pratar om Orcerna som kommer och hugger, sliter och bränner i skogen. Men dem verkar iallafall göra något bra av det hela, även fast det handlar om att göra världen till en väldigt ond och mörk plats. Men sedan blev ju den platsen där Sauroman hade sin skyskrapa, en övergiven gräsmatta.
Om man nu tänker långt framåt så vill jag att den nya stadsdelen ska växa ihop med innerstaden, hade helst sett att man började att bygga där man en gång slutade, men där har vi lite andra problem att övervinna först

Jag vill att nya stadsdelen ska vara väldigt tät från att den börjar precis vid nationalstadsparkens slut till hamnens kajkant. Kaféer, restauranger, krogar, klubbar ska överflöda en när man kommer från en liten promenad i skogen, och ja, kanske går på en nitad bro över Lindarängsvägen in mellan två skysrapor och sedan tar hissen ner till gatans level? Vad jag har förstått är det lite bergigt precis söder om Lindarängsvägen.
Man ska kunna kika ut mellan tallarna i nationalstadsparken, på höga skyskrapor, snabbtåg, tunnelbanor, flygplan, kryssningsfartyg, lastfartyg, kranar, människor och liv!