Peter D skrev:
Trist att det ska va gallerior och innomhuscentrum överallt, varför inte riktiga torg och stadsbebyggelse istället.
Med vårt klimat tycker jag inomhus har sina fördelar.

I övrigt så har det efterlysts mer levande torgyta, något jag lämnat plats för i mitt förslag (vid de 3 cirkelformade takfönstren).
Anders LP skrev:
Hehe, snygg trafiklösning!
Tack.
Anders LP skrev:
Frågan är om man inte skulle kunna överdäcka spåren och plattformarna och lägga busstationen ovanpå. Då skulle bussarna mot Fruängen/Norsborg/Rönninge kunna gå direkt ut på Munkhättevägen, istället för att först trängas en minut på Hågelbyleden.
Området runt stationen är ganska platt, så då skulle bussarna hamna högt upp i luften, vilket jag gissar att de närmaste grannarna har något emot.

Alternativet är väl att gräva ner spåren, men det blir ett mastigt jobb det också. Om SL skulle få pengar så det stör så får vi ta upp detta förslag igen. ;)
Har börjat fundera på att lägga ett lock över en del av 226:an, så kan man bygga ett tajt bostadskvarter där, eller två. Får nog uppdatera min skiss.