Erik Tysk skrev:
För mig är det helt utom allt rimligt förstånd hur man kan vara emot det här projektet. Oavsett om man bor precis bredvid eller inte... Tycker dom upprörda radhusägarna att det skjulet som står där nu är så otroligt vackert? Om ngt lär väl det här höja värdet på intilliggande bebyggelse. Eller i varje fall inte minska eftersom platsen för, åtmistone normalbegåvade människor, lär uppfattas som bra mycket trevligare.
BTW. Är det möjligtvis samma Mikael Lyckeborg som gick i björkeby? 7-9C?
Visst är det samma. Kan inte begripa att jag inte kände igen namnet och kopplade det till högstaidet. Allt bra?
Lite ontopic.
Tror inte det är designen på husen som stör så mycket eller att det är någon som vill bevara det som står idag utan det är de vanliga tröttsamma argumenten om att skalan är för stor på huset i förhållande till omgivningen och risken för skuggor på omgivande hus som verkar vara argumenten imot huset. Tror säkert det blir byggt men jag är rädd att kommunen fegar ur och urvattnar projektet till något trisst punkthus eller liknande...
Om man ska vara lite mer positiv så stardade ombyggnaden av busstationen förra veckan och det kommer ju bli en klar förbättring när den blir klar.