http://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:SUp5nKQ..
Hej Anders och Niklas
Tack för era svar. Bifogar här en länk som är väldigt lång då det inte gick att bifoga pdf. Ja Anders, du har rätt angående platsen.
De tre hus som ska byggas bakom höghus är till att börja med inte unika i sin stil.
Jag är rädd att materialet inte kommer att vara av hög standard då det är små hyreslägenheter som ska byggas. Detta område behöver snarare stora hyreslägenheter då nästan alla funkislägenheter är 2,5 rum.
De ska byggas på en parkering som används för kyrkan och folk i närområdet.
Området är inte byggt för den ökade bilismen vilket gäller många stadsdelar.
Husen ska byggas på en gammal sjöbotten.
Vad jag skulle önska är en modern byggnad som talar till framtiden snarare än dåtid, i material och vissa former får den gärna leka med höghuset och kyrkan. Jag vet inte riktigt hur detta skulle se ut men jag är mer rädd för neofunkis än nydanande formtänk. En lösning på parkeringsproblemet och att hela Björkhagen centrum som är dött. Som planerat bygga dagis och om det är möjligt upplåta lokaler åt kulturskolan Raketen så att lokaler i det centrala Björkhagen frigörs.
Anspela på att det är porten till Södermanlandsleden. Vad jag inte förstår är varför det måste vara ett punktus eller dyligt.
Det trekantiga huset och det fjärde huset vid vägen är struket pga att de stör de andra byggnaderna.
Mvh
Peter